Häiriötilanteet
Häiritsevän elämän tilanteet tarkastellaan aina tapauskohtaisesti ja ilmoitukset häiriöistä käsittelemme luottamuksellisesti. Asukasoppaamme järjestyssäännöt antavat hyvän ohjenuoran sille, miten tulisi asua. Käyttäytyminen on häiritsevää silloin, kun se on toistuvaa, ja poikkeaa tavallisesta asumisesta. On hyvä muistaa, että asunnon haltijana vuokralainen on vastuussa myös vieraiden aiheuttamasta häiriöstä.
Häiriötilanteissa:
- Kun havaitset häiriötä, kirjaa se ylös: millaista häiriö oli, milloin ja mihin kellonaikaan sitä tapahtui, ja kuka sitä aiheutti.
- Jos häiriö on jatkuvaa tai toistuvaa, ota asia puheeksi naapurin kanssa. Usein pelkkä keskustelu saattaa riittää, sillä asukas ei välttämättä ymmärrä olevansa häiriöksi.
- Muista oma turvallisuus. Väkivaltatilanteissa kannattaa soittaa poliisille.
- Jos keskustelu naapurin kanssa ei auta, tee häiriöstä kirjallinen ilmoitus
- sähköpostitse: asiakaspalvelu@kummatti.fi
- kotisivumme sähköisen ilmoituslinkin kautta
- ilmoituslomakkeella – tulosta lomake tästä ja toimita se täytettynä toimistollemme
- tai soittamalla toimistollemme p. 044 – 710 7379.
- Vuokranantajan edustaja arvioi, pitääkö tilanteeseen puuttua ja huomauttaa häiriöstä.
- Häiriön aiheuttajalle annetaan joko huomautus tai varoitus. Jos häiriö varoituksista huolimatta jatkuu, on seurauksena vuokrasopimuksen purku.